آخرین خبرها و حاشیه های والیبال
ads
ads

نتیجه بازی ایران و لهستان در دیدار سوم در ایران

محمد موسوی .بازی ایران لهستان

 

اولین دیدارتیم های ملی والیبال ایران و لهستان در چارچوب دور برگشت مرحله مقدماتی رقابت های لیگ جهانی ۲۰۱۵، در حالی از ساعت ۲۱ جمعه شب به میزبانی تالار آزادی آغاز شد که طبق پیش بینی ها ساعاتی قبل از شروع دیدار سالن کاملا پر شده بود.
با تدابیر و برنامه هایی که از قبل برای سرگرمی مشتاقان والیبال ترتیب داده شده بود شور و هیجان خاصی در سالن حاکم بود و دو تیم از ساعت ۲۰ و پانزده دقیقه وارد زمین شدند. نکته قابل توجه تیم ایران حضور زرینی در ترکیب ۱۴ نفره ایران بود.
کورک بازیکن مصدوم لهستان که باوجود مصدومیت در ترکیب ۱۴ نفره تیمش قرار داشت به حالت دراز کشیده گرم کردن هم تیمی هایش را نظاره میکرد.


اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان میر سعید معروف، شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، سید محمد موسوی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور و مهدی مرندی را به عنوان ترکیب اولیه خود راهی میدان کرد.
*ست اول (۲۵- ۲۱ ایران)
اولین امتیاز این بازی از برخورد سرویس لهستانی ها به تور حاصل شد و این در حالی بود سرخ و سفید پوشان میهمان کورک و دژیزگا را در ترکیب اولیه خود نمی دیدند. خطای کمنر ایران در سرویس و دفاع بی نقص غلامی ایران را زودتر به امتیاز هشت رساند. لهستانی ها که تحت تاثیر جو سالن قرار گرفته بودند با اشتباهات خود ایران را چهار امتیاز پیش انداختند و آنتیگا در امتیاز ۱۱ بر ۷ درخواست وقت استراحت کرد. چند بی دقتی در به کار گیری سرعت از سوی ایران فاصله را کم کرد ولی اشتباهات لهستانی ها در سرویس اختلاف امتیازی را به سود ایران نگه داشت.ایران با سه امتیاز برتری به استقبال وقت استراحت فنی دوم رفت. نماینده قاره کهن در این دقایق با اضافه کردن محمودی به دریافت کننده ها با چهار دریافت در مقابل سرویس های لهستان قرار می گرفت. میرزاجانپور هم که به نظر میرسید دچار ضعف شده جای خود را به فائمی داد.
اعتراضات لهستانی ها در امتیازات پایانی اندکی بازی را یه حاشیه برد ولی در نهایت ایران موفق شد با امتیاز ۲۵ بر ۲۱ ست اول رابه سود خود پایان دهد.
*ست دوم(۲۵ – ۲۳ لهستان)
شروع عالی لهستان در این ست آنها را سه بر صفر پیش انداخت. روند برتری آنها وقت استراحت فنی اول را ۸ بر ۶ به سود قهرمان جهان رقم زد. تک دفاع عالی عبادی پور نتیجه را در امتیاز ۸ به تساوی کشاند و در ادامه دفاع غلامی ایران را یک امتیاز پیش انداخت. رقابت شانه به شانه دو تیم تا امتیاز ۱۵ ادامه داشت ولی دو امتیاز پیاپی از لهستانی ها باعث برتری آنها شد اما این نقطه پایان ست دوم نبود ایران موفق شد با کسب سه امتیاز پیاپی از حریف سبقت بگیرد. در ادامه لهستانی ها با نمایش خوب باز هم پیشی گرفتند. کواچ که تیمش را ۲۴ بر ۲۳ بازنده می دید در این لحظه درخواست وقت استراحت کرد ولی این وقفه نتوانست جلوی برتری لهستانی ها را بگیرد. لهستان موفق شد این ست طولانی را ۲۵ بر ۲۳ از آن خود کند.
* ست سوم(۲۵ – ۲۱ لهستان)
برد دراین دیدار شاید تکلیف صعود را برای دو تیم تقریبا مشخص می کرد از همین رو استرس بالایی بر هر دو تیم حاکم بود. لهستانی ها این ست را نیز همانند ست قبل بهتر اغاز کردند و موفق شدند ۸ بر ۵ پیروز وقت فنی استرات اول لقب بگیرند.
خروج میرزاجانپور اندکی از قدرت حملات ایران کاست و همین امر شناسایی مهره تهاجمی ایران را برای حریف ساده کرد ولی توپ گیری های بی نقص ایران در انتهای زمین خیلی زود ایران را به بازی برگرداند و از حریف پیش انداخت.آنتیگا برای توقف روند امتیاز گیری ایران در امتیاز ۱۱ بر ۹ درخواست وقت استراحت کرد. لهستانی ها که باز هم موفق شدند با سرویس های خوب خودشان سوار بر بازی شوند ۱۶ بر ۱۴ به استقبال وقت استراحت فنی دوم رفتند.ا شتباهات پیاپی ایران فاصله امتیازی را افزایش داد، وقت های استراحت کواچ و همچنین تعویض های او نیز نتوانست گره گشای کار باشد و لهستان با امتیاز ۲۵ بر ۲۱ به برتری دست یافت.
*ست چهارم (۲۵ – ۱۶ ایران)
با شروع این ست میرزاجانپور به میدان آمد تا مشکل حمله ایران که در دو ست قبل عملکرد خیلی خوبی نداشت رفع شود. ایران که نمی خواست در زمین خودش بیشتر از یک امتیاز به حریف اروپایی اش دهد شروع بسیار خوبی در این ست داشت.آنها موفق شدند با ۴ امتیاز برتری زودتر به امتیاز ۸ برسند. دفاع های خوب ایران در ادامه فاصله را حفظ کرد. میرزاجانپور با عملکرد خوبش در این ست ایران را زودتر به امتیاز ۱۶ رساند. درخواست وقت استراحت آنتیگا در امتیاز ۱۹ بر ۱۲ هم اوضاع نابسامان قهرمان جهان را سامان نداد. تیم ما که به نظر می رسید اگر میرزاجانپور را در ست های دوم و سوم دراختیار داشت می توانست با امتیاز کامل برنده این دیدار باشد با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ ست چهارم را به پایان برساند و کار رابه ست پنجم کشاند.
*ست پنجم(۱۵ – ۱۱ ایران)
شروع خوب ایران در ست پپنجم با دو امتیاز برتری همراه بود. هیچ یک از دو تیم قصد نداشتند بازنده این دیدار طولانی لقب بگیرند. کوبیاک که نمایش خوبی برای لهستانی ها داشت چند اسپک خود را راهی اوت کرد تا ایران ۸ بر ۶ نیمه اول ست پنج را از آن خود کند. عملکرد ضعیف دو داور در ایران فریادهای شدید معروف را به همراه داشت و نداشتن مدیریت کافی از سوی دو داور بازی را برای دقایقی متوقف ساخت. سرمربی لهستان که تیمش در آستانه شکست قرار داشت در امتیاز ۱۲ بر ۹ و ۱۳ بر ۹ وقت های استراحت خود را استفاده کرد. البته بعد از رد و بدل شدن یک امتیاز کواچ هم برای حفظ آرامش تیمش درخواست وقت استراحت داد. درنهایت ایران در پایان این ماراتن سخت موفق شد با امتیاز ۱۵ بر ۱۱ به برتری دست یابد و با کسب دو امتیاز از این دیدار فاصله اش را با لهستان به یک برد و دو امتیاز کاهش دهد.

 

۱۱

تاریخ ارسال : ۶ام تیر ۱۳۹۴
بازدید : 1618 بازدید

نظرات کاربران

مطالب روز والیبال