آخرین خبرها و حاشیه های والیبال
ads
ads

معرفی تیم والیبال پیکان

معرفی تیم والیبال پیکان

 

در تاریخ لیگ برتر والیبال کشور هیچ نامی به اندازه  پیکان درخشان نیست. باشگاهی که با اختلافی قابل توجه پرعنوان ترین تیم والیبال ایران و آسیا می باشد.  در واقع خودروسازان تهرانی اولین نشان خود در سوپر لیگ، که خوش رنگ ترین مدال این رقابت ها نیز بود را سال ۱۳۷۵ کسب کردند و پس از آن به قدری خوش درخشیدند که نام خود را به عنوان پرافتخارترین تیم در تاریخ این مسابقات ثبت کردند.

 

پیکان از کسب اولین قهرمانی خود در سال ۷۵ تا کنون همواره در تمام ادوار مختلف لیگ برتر حاضر بوده و عناوین زیادی را کسب کرده است. خودروسازان در لیگ های ۷۶، ۷۷ و ۷۸ نیز مدال طلا گرفتند و ۲ سال پیاپی با واگذاری نتیجه به صنام در فینال؛ دوم شدند. این تیم سراپا مدعی دوباره در سال ۸۱ طلایی شد، اما صنام بازهم ۲ سال متوالی دیگر جلوی راه قهرمانی آنها را گرفت تا دست خودروسازان تا سال ۸۴ به مدال طلا نرسد و به سکوی دوم فصل ۸۲ و سوم فصل ۸۳ بسنده کنند.

 

پس از غیبت صنام از جمع مدعیان، از سال ۸۴ به بعد پیکان دوران طوفانی را پشت سر گذاشت و ۶ دوره متوالی قهرمان شد و رکورد قبلی قهرمانی متوالی در این مسابقات را که در اختیار خودش بود  شکست. جالب آنکه امیر حسینی پاسور کهنه کار پیکان نیز، با این نشان طلا به رکورد فردی ۱۰ قهرمانی در لیگ برتر والیبال کشور دست یافت.

 

اما از فصل ۹۰ به بعد، این تیم که همواره از ستاره های ملی پوش در ترکیب خود بهره می برد دست به تغییر و تحول زد و بازیکنان خارجی و جوان را وارد ترکیب خود کرد تا در این دوره سوم شود و مقام قهرمانی پس از سالها از انحصار تیم های تهرانی خارج شده و به کاله مازندارن برسد. عنوانی که برای خودروسازان در فصل ۹۱ نیز تکرار شد.

 

خودروسازان در لیگ بیست و هفتم اما با ترکیبی با تجربه و مسن قدم به مسابقات گذاشتند و پس از قرار گرفتن در جایگاه پنجم مرحله مقدماتی رقیب کاله در پلی آف شدند که با قبول ۲ شکست برابر آملی ها برای اولین بار پس از سال ۷۵ از ایستادن بر سکوی سوپر لیگ والیبال کشور بازماندند.

 

بدین ترتیب ۱۱ عنوان قهرمانی، ۳ نایب قهرمانی و ۳ مقام سومی ماحصل تلاش پرافتخارترین تیم والیبال کشور در لیگ برتر است. خودورسازان امسال با هدایت  پیمان اکبری دوباره دست به ریخت و پاش زده اند و چند ستاره مطرح از جمله، سبد محمد موسوی، مجتبی میرزاجانپور، رضا قرا، فرهاد قائمی و نیکوفرریکس را در اختیار گرفته اند تا از حالا خود را به عنوان یکی از مدعیان اصلی سکوی این دوره مطرح کنند.

 

گفتنی است، تیم والیبال پیکان با ۶ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم آسیا نیز می باشد و همچنین مدال برنز مسابقات جام باشگاه های جهان را نیز در کارنامه درخشان خود به ثبت رسانده است.

تاریخ ارسال : ۲۰ام آذر ۱۳۹۳
بازدید : 1229 بازدید

نظرات کاربران

مطالب روز والیبال