آخرین خبرها و حاشیه های والیبال
ads
ads

معرفی تیم بزرگ ارژانتین

تیم ملی ارژانتین

برزیل به دلیل میزبانی و متعاقبا حضور قطعی اش در بازی های المپیک، اجازه حضور در رقابت های انتخابی المپیک از جمله؛ جام جهانی را ندارد و همین موجب شده تا در جام جهانی ۲۰۱۵ تیم های دوم و سوم امریکای جنوبی به عنوان دو نماینده برتر این قاره حاضر باشند.

آرژانتین؛ نایب قهرمان ترین تیم امریکای جنوبی است که طی ۳۰ دوره برگزاری مسابقات قهرمانی این قاره، تنها در سال ۱۹۶۴ موفق شده به مدال طلا دست یابد. آن هم در شرایطی که برزیل به دلیل شرایط نابسامان داخلی اصلا تیمی در مسابقات شرکت نداده بود. شکست در ۱۷ فینال و کسب مدال نقره از این پیکارها، آرژانتینی ها را قهرمانِ نایب قهرمانی امریکای جنوبی نام داده است. البته آن ها ۶ برنز نیز از این رویداد کسب کرده اند.

آرژانتین اما در دهه ۱۹۸۰ تیم موفقی داشت که اعضایش برخی پدران و عموهای بازیکنان فعلی این تیم بودند. از جمله؛ کونته، کِروگا، اوریارته، گونسالس و … آن تیم رویایی مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان ۱۹۸۲ و مدال برنز المپیک سئول ۱۹۸۸ را بر گردن آویخت و حالا نوبت به پسران و برادر زاده ها رسیده تا به نتایجی قابل توجه دست یابند. آن هم با هدایت مربی برتر قرن بیستم؛ خولیو ولاسکو.

خولیو ولاسکو که در سال ۱۹۸۲ به عنوان یکی از کمک مربیان آرژانتین فعالیت می کرد، در سال ۱۹۸۳ به ایتالیا مهاجرت کرد و از سال ۱۹۸۴ به مربیگری در عرصه باشگاهی، از جمله در تیم مودنا پرداخت. پس از پنج سال، در ۳۷ سالگی سرمربی تیم ملی ایتالیا شد و با آن تیم رویایی در دنیا درخشید و مدال های طلای همه رویدادهای جهانی والیبال را بر گردن انداخت، الا المپیک که به نقره بسنده کرد. سپس هدایت تیم های زنان ایتالیا، مردان جهموری چک، باشگاه های پیانچنسا – مودنا –مونتی کیاری در لیگ ایتالیا و مردان اسپانیا را بر عهده گرفت تا سال ۲۰۱۱ که به ایران آمد.

او با ایران روزگار پرفروغ گذشته را تکرار کرد و به دو طلای آسیا رسید. موفقیت هایی نظیر صعود به لیگ جهانی و حضور درخشان در این پیکارها، درخشش در جام جهانی ۲۰۱۱ و مسابقات قهرمانان قاره ها ۲۰۱۳ از جمله خاطرات خوش والیبال ایران با ولاسکوست. این مربی کارکشته در پایان سال ۲۰۱۳ به درخواست رئیس جمهور کشورش و مساعدت ایران موفق به بازگشت به تیم ملی آرژانتین شد و پس از سی سال فرصت یافت تا به وطنش بازگشته و برای تیم کشورش کاری کند.

آرژانتین در دوره جدید فعالیت خود که از سال ۲۰۱۴ و با ولاسکو ( که حالا ۶۳ ساله است) آغاز شد، تاب و توانی دیگر یافت و سرانجام در سال ۲۰۱۵ موفق شد به جمع برترین های گروه ۲ لیگ جهانی راه یابد تا جواز حضور در گروه یک را برای سال ۲۰۱۶ به دست آورد. همچنین امسال پس از ۲۰ سال موفق به کسب مدال طلای بازی های پان امریکن شد که با کسب پیروزی ۳ بر ۲ مقابل برزیل در بازی فینال به دست آمد.

بازیکنان آرژانتین که در لیگ های ایتالیا، لهستان، فرانسه، آرژانتین، برزیل، اروگوئه و آلمان توپ می زنند، طی اردوهای آماده سازی خود برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۵ علاوه بر چند تیم باشگاهی ایتالیا و ژاپن، با تیم های ملی ایتالیا، لهستان و استرالیا نیز بازی تدارکاتی انجام دادند. لوسیانو دِچِکّو؛ پاسور این تیم، برگ برنده خولیو ولاسکوست که در جام جهانی ۲۰۱۱ نیز به عنوان بهترین پاسور در میان بازیکنان برتر مسابقات قرار گرفت.

آرژانتین شاید امسال در میان مدعیان طراز اول صعود به المپیک از راه جام جهانی قرار نداشته باشد، اما این مسابقات محک خوبی است برای این تیم که بلافاصله پس از پایان آن باید در پیکارهای انتخابی المپیک امریکای جنوبی در ونزوئلا به میدان برود. چه آنکه تنها با قرار گرفتن در رده اول مسابقات انتخابی امریکای جنوبی بلیت ریو ۲۰۱۶ را کسب می کند.

ایران و آرژانتین تاکنون چهار بازی رسمی جهانی مقابل یکدیگر انجام داده اند؛ که سهم هر تیم از این چهارگانه، دو پیروزی و دو شکست بوده است.

معرفی تیم بزرگ ارژانتین
دیدارهای رسمی ایران با آرژانتین از آغاز تاکنون
۱۹۹۸ (قهرمانی جهان): ایران (۰) – آرژانتین (۳)
۲۰۰۸ (انتخابی المپیک): ایران (۱) – آرژانتین (۳)
۲۰۱۱ (جام جهانی): ایران (۳) – آرژانتین (۲)
۲۰۱۴ (قهرمانی جهان): ایران (۳) – آرژانتین (۰)

 

تاریخ ارسال : ۱۷ام شهریور ۱۳۹۴
بازدید : 1073 بازدید

نظرات کاربران

مطالب روز والیبال