آخرین خبرها و حاشیه های والیبال
ads
ads

مصاحبه جدید با محمد موسوی در شهریور۹۴

مصاحبه جدید با محمد موسوی

سید محمد موسوی سرعتی زن ارزشمند کشورمان در آستانه این مسابقات با خبرگزاری خبرآنلاین به گفتگو پرداخته است، که در ادامه می خوانید

* تیم‌ملی والیبال با سه باخت در جام واگنر، شروع خوبی نداشت؟
ما همیشه اول و آخر خوب نیستیم. سه بازی تدارکاتی جام واگنر شرایط خوبی نداشتیم از نظر تیمی و بدنی در بدترین شرایط بودیم. البته بگویم که ما در این بازی‌ها با ارنج‌های مختلف بازی می‌کردیم که شاید مناسب بازی خوب نبود. برای برد نرفته بودیم اما نباید با هر ارنجی بازی می‌کردیم به ژاپن می‌باختیم اما دربازی با روسیه، روسیه قدیمی با بازیکنان پرآوازه‌‌اش خیلی خوب کار کردیم. آنها همه جوره تلاش کردند تا ما را ببرند. ما باید هر دو بازی را ۳- یک می‌بردیم اما به خاطر اشتباهات بچگانه خودمان بازی پنج سته شد. شرایط تیم خیلی خوب شد. هم روحیه و اعتماد به نفس به تیم برگشت و هم ازنظر تیمی و نظم تیمی خیلی بهتر برگشتیم.

*انگار سختی رفت‌وآمد همیشه با تیم‌ملی والیبال هست؟
ما متأسفانه همیشه پروازهایمان مشکل دارد. مسیرهای خیلی بد را فدراسیون جهانی برای ما می‌گیرد. ما از مسکو مسیر ۳ ساعته را ۲۰ ساعته به تهران برگشتیم. در حالی که پرواز مستقیم هم دارد. ما ۲۰ ساعت در راه بودیم. رفتیم دوحه و امدیم تهران. سه‌شنبه همه خسته بودند و خوب تمرین نکردیم اما چهارشنبه در اخرین تمرین تهران خیلی خوب بودیم. با پرواز خیلی سختی که برایمان گرفته‌اند ما با پروازی برعکس، از تهران به استانبول می‌رویم و دوباره برمی گردیم از روی ایران رد می‌شویم و به طرف جنوب و بعد ژاپن می‌شویم. پروازی عجیب و غریب که فکر می‌کنم ۳۰ ساعت در راه باشیم. به طور حتم سه، چهار روز ریکاوری لازم داریم تا بدن‌هایمان برگردد و شرایط بازی را پیدا کنیم. آن هم برای بازی اول با آرژانتین.

* با این شرایط کار تیم برای نتیجه‌‌گیری سخت می‌شود.
این مسائل بهانه نیست و سعی می‌کنیم با بازی خوب نتیجه بگیریم. یکی از شانس‌ها هستیم و همه تیم‌ها هم اعتراف می‌کنند که ایران شانس سهمیه المپیک را در جام‌جهانی‌ دارد ولی کمی اگر سطح توقعات را مردم، مسئولان، رسانه‌ها پایین بیاورند ما راحت‌تر می‌توانیم کار کنیم و با تمرکز بیشتر بازی می‌کنیم. چراکه ما هر وقت فکر کرده‌ایم این بازی را چه کار کنیم و آن بازی چطور می‌شود و… در آن لحظات کم آورده‌ایم اما اگر بازی به بازی فکر کنیم و کاری به نتیجه نداشته باشیم، آن وقت نتیجه هم همراهش می‌‌آید. همیشه شروع همه است.

* تیم ما همیشه برای رقابت‌ها شروع بد وسختی داشته، سه باخت در جام واگنر شروع بد تیم بوده و در جام‌جهانی‌ دیگر شروع بد نداریم؟
شروع بد ما همیشه مقابل بزرگترین تیم‌های دنیا بوده. این‌طور نبوده که مقابل تیم‌های ضعیف باشد و ببازیم. در جام‌جهانی‌ قبلی هم شروع ما مقابل آمریکا و ایتالیا بوده که بردیم. ولی این دلیل نمی‌شود بگوییم حتماً شروع بدی داریم. سه تا بازی اول متوسط است. هر چند آرژانتین تیم خوبی است. ما توانایی برد آن را داریم. این شرایط خیلی خوب است. چهار بازی سخت داریم که بتوانیم نتیجه بگیریم. ما بازی‌های متوسط را امتیاز کامل بگیریم احتمال صعودمان خیلی زیاد است چراکه ما از تیم‌های بزرگ می‌توانیم امتیاز بگیریم. انشاءا… که شانس هم با ما یار شود و تیم‌هایی که ما می‌بریم، ببازند و اتفاقاتی که در بازی‌های دوره‌ای می‌افتد، رخ دهد ما المپیکی می‌شویم.

* اختلاف ستارگان تیم با کواچ و اینکه آنها او را برای سرمربیگری قبول ندارند چقدر صحت دارد؟
ما خوشبختانه تا به حال حاشیه نداشتیم. نمی‌دانم چه کسی می‌نویسد. شنیدم که کواچ با فلان بازیکن درگیر شد و بزن‌بزن کرد. اگر ما آنجاییم و اگر شبکه تلویزیونی پل ست بازی را نشان داده، خب چرا کسی چیزی ندیده؟ یک نفر گفته آنها بزن‌بزن کرده‌اند سر بازی با ژاپن. کافیه فیلم بازی را دوباره ببینند. نمی‌دانم این اتفاقات از کجا آب می‌خورد. یکسری منتظرند تا تیم ببازد و بیایند این حرف‌ها را بزنند. نمی‌دانم چه نفعی می‌برند که منتظر یک اتفاق بد در تیم‌ملی هستند تا همه را از بیخ بکوبند؟ کارهایی که شده و نشده را با هم بکوبند. البته ما خیلی به آنها فکر نمی‌کنیم اما اصلاً اختلافی بین بازیکنان و کواچ نیست. کواچ حالا سرمربی تیم‌ملی است و ما بهترین نتایج والیبال در طول تاریخ را با او گرفته‌ایم. نتایجی که با ولاسکو هم نگرفته بودیم. همه بچه‌ها رابطه دوستانه‌ای با کواچ دارند. شاید مربی سختگیری مثل ولاسکو نباشد اما رابطه‌‌اش دوستانه است. اگر برخوردی هم می‌کند، دعوا نیست صحبتی است که هیجانات بازی تن صدایش را بالا می‌برد. دادهای کواچ سر بازیکنان هم دعوا نیست. سرمربی تیم است و سرمن داد می‌زند.

مصاحبه جدید با محمد موسوی  در شهریور۹۴

تاریخ ارسال : ۱۶ام شهریور ۱۳۹۴
بازدید : 1566 بازدید

نظرات کاربران

مطالب روز والیبال