آخرین خبرها و حاشیه های والیبال
ads
ads

مصاحبه جدیدبا سعیدمعروف در۱۱دی۹۳

مصاحبه جدیدبا سعیدمعروف در۱۱دی۹۳

 

جمعه شب گذشته، سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان با حضور در برنامه تلویزیونی ورزش از نگاه دو پیرامون وضعیت انتقال خود به باشگاه زنیت کازان روسیه گفت: امسال پس از رقابت های لیگ جهانی چندین پیشنهاد از باشگاه های ایتالیا، روسیه و ترکیه داشتم ولی هیچکدام از آنها به اندازه پیشنهاد زنیت کازان ایده آل نبود. پیشنهاد زنیت کازان در اول فصل جاری و بعد از عقد قراردادم با تیم شهرداری ارومیه به من اعلام شد ولی چون در قبال تیم ارومیه تعهد داشتم این پیشنهاد را رد کرده و به فراموشی سپردم.معروف ادامه داد: ولی این پیشنهاد در نیم فصل از سوی زنیت کازان قوت گرفت و با توجه به عقد قرارداد دو ساله و تضمین برای ماندن در فصل آینده تصمیم من را برای رفتن جدی تر کرد.

عکس سعید معروف (۳)

وی ادامه داد: تیم زنیت کازان یکی از تیم های مدعی قهرمانی لیگ روسیه است و چهار روز قبل نیز قهرمان جام حذفی روسیه شده است و به احتمال زیاد میزبانی بازی های نهایی جام باشگاه های اروپا را بر عهده می گیرد و تمام این اتفاقات می تواند یک بازیکن را برای پیوستن به این تیم معتبر اروپایی وسوسه کند و در نهایت متوجه شدم که کفه رفتن ترازو سنگین تر از ماندن در لیگ ایران است.

 

وی افزود: درست یا غلط بودن این تصمیم نیاز به گذشت زمان دارد ولی آنچه که برایم مشخص شده این است که فکر می کنم رفتن من به روسیه یک اتفاق بسیار خوب در زندگی شخصی و ورزش حرفه ای من به شمار می رود.  روزی که این پیشنهاد به من اعلام شد به هیچ وجه فکر نمی کردم شرایطی پیش بیاید که به لیگ اروپا بپیوندم و فکر نمی کردم این کار شدنی باشد و همانطور که برای هواداران ارومیه دل کندن از من سخت است مطمئنا برای من هم جدا شدن از تیم شهرداری ارومیه دشوار بود.

 

کاپیتان ارومیه ای تیم ملی والیبال افزود: رفتن به تیم زنیت کازان تصمیم ساده ای برای من نبود و حدود دو هفته کارهای کارشناسی و جلسات متعددی صورت گرفت و من اصرار داشتم که در باید این نقل و انتقال یک معامله دو سر برد باشد. نکته بسیار من مهم این بود من امسال با باشگاه شهرداری ارومیه قرارداد داشتم و بعد از چندین سال اغلب بازیکنان بومی ارومیه به اضافه چندین بازیکن ملی پوش کنار هم جمع شده بودند و این پیشنهاد در حالی از سوی زنیت کازان به من اعلام شد که همه پیش بینی می کردند که امسال تیم شهرداری ارومیه جشن قهرمانی برگزار می کند.

عکس سعید معروف

معروف با بیان اینکه هیچ بازیکنی به تنهایی نمی تواند قهرمانی تیمی را تضمین کند افزود: البته قهرمانی قابل تضمین نیست چون به جز شهرداری ارومیه تیم های مطرح دیگری نیز در لیگ ایران وجود دارند و امیدوارم شهرداری ارومیه بدون من نیز بتواند به این مهم دست یابد.  شخص شهردار ارومیه و مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه کمک شایانی در جریان نقل و انتقال و صدور مجوز من داشتند و من به خوبی می دانستم که آقای یوسفی (مدیر عامل باشگاه) قطعا با این کار مورد مواخذه قرار می گیرد.  مطمئنم تیم شهرداری ارومیه با انسجام خوبی که دارد در جمع چهار تیم برتر لیگ خواهد بود و از مسئولان و به خصوص هواداران که در سرما و گرما همواره مشوق بازیکنان تیم محبوبشان بودند، نهایت تشکر و قدردانی را داریم و بدانند که این تصمیم برای من بسیار سخت و دشوار بود.

 

معروف گفت: مطمئنم سالن شش هزار نفری حتی بدون سعید معروف پر از تماشاگر می شود و امیدوارم در آینده بتوانم دینم را به والیبال ارومیه ادا کنم ولی وجدانم راحت است که در نیم فصل اول هر آنچه در توان داشتم به تیم شهرداری ارومیه خدمت کرده ام و در آینده نیز در خدمت والیبال شهرم خواهم بود. من شخصا اعتقاد دارم که مردم ارومیه آنقدر والیبال بلد هستند که جدایی من را از این تیم ایراد نگیرند به جز یک عده معدودی که مطمئنم مخالفان این جدایی باید تکلیفشان را با خود معلوم کنند چرا که در این تصمیم اکثریت آراء باید در نظر گرفته شود و متاسفانه در برخی صفحات اجتماعی توهین هایی به من شده است که باعث تاسف است.

عکس سعید معروف (۱)

کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان تصریح کرد: مسائل مالی به هیچ وجه نقشی در تصمیم برای جدایی از تیم ارومیه و پیوستن به زنیت کازان نداشت چرا که ما تا دو سال قبل درآمد چندانی از والیبال نداشتیم و من با عشق فراوانی که به والیبال دارم حتی اگر پولی هم در کار نباشد به این رشته ورزشی ادامه می دهم و تمامی ملت ایران که در بازی های ملی یار و یاور بازیکنان بودند، تشکر می کنم.

 

معروف در پاسخ به این سوال که چه زمانی عازم روسیه می شود گفت: من به دلیل موضوع ویزا هنوز راهی نشدم. به محض اینکه ویزای من آماده بشود باید خود را به مسابقه روز چهارشنبه زنیت کازان برسانم؛ البته فدراسیون گفته با تمام شدن تعطیلات کریسمس ویزای من نیز از سوی سفارت آماده می‌شود.

عکس سعید معروف (۲)

کاپیتان تیم ملی در مورد این شایعه که تعلل سعید معروف در رفتن به زنیت باعث شد تا این باشگاه پاسور اول دیگری که فرانسوی است استخدام کند، گفت: در قوانین نقل و انتقالات باشگاهی روسیه قید شده اگر باشگاهی دو بازیکن خارجی داشته باشد با اضافه شدن یک بازیکن جدید خارجی باید یک مورد را از لیست خارج کند.وی در مورد وضعیت فعلی والیبال ایران گفت: والیبال در سال‌های اخیر با اقبال خوبی از سوی مردم روبرو بوده است. به خصوص از وقتی که در لیگ جهانی مطرح شد انتظارات بالا رفت؛ البته در مورد مربیان ولاسکو و اسلوبودان کواچ باید بگویم اصلاً قابل مقایسه نیستند. کار کردن در روزهای اول با ولاسکو سخت بود، اما خیلی زود ولاسکو به شناخت لازم از همه ما رسید و بعد از رفتن او  کواچ ظرف ۱۵ روز در کنار بچه‌ها با شناخت کامل قرار گرفت. این مربی امتیازهای خاصی دارد؛ ولاسکو خیلی زود توانست با مشخصات کار در ایران آشنا شود، اما سبک کاری هر دو متفاوت است. خوشبختانه بازیکنان ما آنقدر حرفه ای شدند که در اتحاد تیمی می توانند خود را با دانش مربی هماهنگ کنند.

 

معروف در مورد فراز و فرود در کیفیت نتایج تیم ملی در لیگ جهانی گفت: لزومی نیست یک تیم همه بازی‌ها را ببرد. خیلی وقت‌ها ۹۰ درصد برد ما به خاطر غیرت مان است. اسم‌ها نباید کسی را بترساند. آمریکا، برزیل، آلمان و… بعضی اوقات فقط یک اسم هستند. شرایط، بازی را حرکت می‌دهد. خوشبختانه ما در تیم ملی حاشیه نداریم.وی در مورد انتخاب باشگاه زنیت کازان به عنوان باشگاه این فصل خود اضافه کرد: این تصمیم واقعا کارشناسی شده بود. من با افراد صاحب‌نظر به خصوص ولاسکو مشورت کردم که وی به این تصمیم تاکید زیادی کرد و ممنونم که به من کمک کرد.

 

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در مورد عمر والیبالی خود گفت: بستگی به کسانی دارد که به مرور به جامعه والیبال اضافه می‌شوند. اگر کسانی که وارد تیم ملی می شوند بتوانند به خوبی به تیم ملی کمک کنند شاید ما زودتر از تیم ملی کنار برویم. میانگین سنی والیبالیست‌های ما ۲۵ سال است و اگر  آسیب جدی نبینند شاید تا ۸،۹ سال دیگر بتوانند بازی کنند. در مورد خودم شاید ۴،۵ سال دیگر بتوانم در والیبال حرفه ای حاضر باشم.

 
تاریخ ارسال : ۱۳ام دی ۱۳۹۳
بازدید : 2019 بازدید

نظرات کاربران

مطالب روز والیبال