آخرین خبرها و حاشیه های والیبال
ads
ads

مسیر ساحلی بازان در صعود به المپیک ۲۰۱۶

مسیر ساحلی بازان در صعود به المپیک ۲۰۱۶

 

والیبال ساحلی

مسیر ساحلی بازان در صعود به المپیک ۲۰۱۶

مسابقات والیبال ساحلی المپیک ۲۰۱۶ برزیل با حضور ۲۴ تیم در گروه مردان و ۲۴ تیم در گروه زنان برگزار می شود که کشور میزبان یک تیم در هر گروه خواهد داشت.
صعود به بازی های المپیک یکی از اهداف والیبال ساحلی ایران است اما فرمول صعود ۲۳ تیم دیگر به المپیک بسیار دشوار است.
قهرمان مسابقات والیبال ساحلی جهان سال ۲۰۱۵ که به میزبانی هلند برگزار می شود دیگر صعود کننده به بازی های المپیک است.
پنج سهمیه دیگر از پنج قاره جهان در مسابقاتی با نام کنتینانتال کاپ که در هر قاره جداگانه برگزار می شود، مجوز حضور در المپیک را به دست می آورند.
تیم های دوم و سوم این رقابت ها از هر قاره (مجموعا ۱۰ تیم) در مسابقات انتخابی دیگری شرکت می کنند و در نهایت دو تیم برتر نیز به المپیک صعود خواهند کرد.
۱۵ تیم باقی مانده بازی های المپیک بر اساس رنگینگ تورهای مختلف جهان انتخاب می شوند که بهترین رده بندی را در جهان در اختیار داشته باشند.
این تورها شامل تور جهانی، گراند اسلم و میجرسریزها است که از اول ژانویه سال ۲۰۱۵ تا ۱۲ ژوئن سال ۲۰۱۶ برگزار خواهند شد، مبنای محاسبه امتیاز برای صعود به المپیک است.
در این مدت (دهم دیماه سال جاری تا ۲۲ خردادماه سال ۹۵) ۱۸ دوره مختلف مسابقات والیبال ساحلی شامل یک دوره تور جهانی، پنج دوره گراند اسلم، چهار دوره میجرسریز و هشت دوره مسابقات والیبال ساحلی آزاد جهان برگزار می شود ۱۵ تیمی که بهترین رنکینگ را در این رقابت ها به دست آوردند، به بازی های المپیک صعود خواهند کرد.
تقویم مسابقات والیبال ساحلی موثر در صعود تیم های جهان به المپیک از سوی فدراسیون جهانی والیبال اعلام شده است که دو دوره در چین، دو دوره در سوییس، دو دوره در روسیه، سه دوره در آمریکا و یک دوره در کشورهای کرواسی، نروژ، ژاپن، ترکیه، لهستان، آلمان، مکزیک، قطر و آفریقایی از جمله آنان است.

تاریخ ارسال : ۱۷ام دی ۱۳۹۳
بازدید : 1828 بازدید

نظرات کاربران

مطالب روز والیبال