آخرین خبرها و حاشیه های والیبال
ads
ads

جام کنفدراسیون والیبال بانوان آسیا ۲۰۱۶

جام کنفدراسیون والیبال بانوان آسیا 2016

جام کنفدراسیون والیبال بانوان آسیا ۲۰۱۶

 

پنجمین دوره مسابقات والبیال جام کنفدراسیون آسیا در گروه زنان به میزبانی ویتنام برگزار می شود و تیم ملی والیبال بانوان ایران با هدایت مایدا چیچیچ در این رقابت ها شرکت می کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، پنجمین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC CUP) امسال در دو گروه مردان و زنان برگزار می شود.

رقابت های زنان از چهارشنبه ۲۴ شهریورماه تا سه شنبه ۳۰ شهریورماه (۱۴ تا ۲۰ سپتامبر) با حضور هشت تیم برتر آسیا به میزبانی ویتنام برگزار خواهد شد .

گروه بندی دور مقدماتی آن به قرار زیر است:

 

گروه اول: ویتنام (میزبان)، تایلند، چین تایپه و ایران

گروه دوم: چین، کره جنوبی، ژاپن و قزاقستان

چهارمین حضور بانوان ایران

تیم ملی والیبال ایران در این دوره از رقابت ها چهارمین حضور خود را تجربه خواهد کرد اما برای نخستین بار با هدایت مربی خارجی (مایدا چیچیچ) در این رقابت ها شرکت می کند.

والیبال زنان ایران در سال های ۲۰۱۰، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ به ترتیب رتبه های هشتم، هشتم و هفتم جام کنفدراسیون والیبال آسیا را به دست آورد و در سال ۲۰۱۶ به دنبال ارتقای جایگاه خود در این رقابت ها هست.

تیم های ملی والیبال زنان چین، ژاپن، چین تایپه، تایلند، کره جنوبی و ویتنام در همه دوره های جام کنفدراسیون شرکت داشتند. در این دوره ایران برای چهارمین بار و قزاقستان برای سومین بار شرکت می کنند.

چین پرافتخارترین

تیم ملی والیبال زنان چین با سه مدال طلا و یک مدال نقره پرافتخارترین تیم این رقابت هاست. تایلند نیز با سه مدال طلا، نقره و برنز در جایگاه دوم این داده آماری قرار دارد.

تنها چهار کشور مدال مسابقات والیبال جام کنفدراسیون زنان آسیا را در پرونده کاری خود دارند که تیم های کره جنوبی (دو نقره و یک برنز) و قزاقستان با دو مدال برنز در رتبه های سوم و چهارم هستند.

فهرست تیم های اول تا چهارم ادوار گذشته این رقابت ها به قرار زیر است:

تایلند ۲۰۰۸ : چین، کره جنوبی، تایلند و ژاپن

چین ۲۰۱۰: چین، تایلند، کره جنوبی و ژاپن

قزاقستان ۲۰۱۲: تایلند، چین، قزاقستان و ویتنام

چین ۲۰۱۴: چین، کره جنوبی، قزاقستان و ژاپن

تاریخ ارسال : ۱۸ام شهریور ۱۳۹۵
بازدید : 2082 بازدید

نظرات کاربران

مطالب روز والیبال