آخرین خبرها و حاشیه های والیبال
ads
ads

با پیروزی لهستان ایران از لیگ جهانی حذف شد

لهستان

با پیروزی لهستان ایران از لیگ جهانی حذف شد

دیدار تیم های ملی والیبال لهستان و آمریکا در چارچوب هفته پایانی مرحله مقدماتی لیگ جهانی ۲۰۱۵ با جنگندگی بالای لهستانی ها به سود این تیم رقم خورد تا شاگردان استفان آنتیگا در خانه و در برابر چشم هواداران پرشور خود صعود به دور نهایی لیگ جهانی را جشن بگیرند.

در این مسابقه اگرچه آمریکا تماش تلاش خود را کرد تا از سد لهستان بگذرد و حتی بازی را به ست پنجم کشاند اما در نهایت این عقاب های لهستانی بودند که با برتری در ست های دوم، چهارم و پنجم با امتیازات ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۰ و ۱۵ بر ۱۲ و واگذاری ست های اول و سوم با امتیازات ۱۹ بر ۲۵ و ۲۱ بر ۲۵ در نهایت با حساب ۳ بر ۲ به پیروزی رسیدند و صعود خود به مرحله نهایی لیگ جهانی را قطعی کردند.

با این نتیجه تیم شایسته والیبال ایران به دلیل تعداد برد و امتیاز کمتر نسبت به لهستان و آمریکا حتی در صورت پیروزی در بازی پایانی خود برابر روسیه نیز شانس حضور در برزیل و مرحله نهایی لیگ جهانی را نخواهد داشت.

در پایان دیدارهای اول هفته هشتم رقابت های لیگ جهانی والیبال در گروه B صعود تیم های آمریکا و لهستان به جمع ۶ تیم پایانی قطعی شد، تیم شایسته ایران از صعود بازماند و روسیه نیز در آستانه سقوط به سطح دوم قرار گرفت.

در مسابقات جمعه شب ابتدا تیم های ایران و روسیه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برابر هم صف آرایی کردند که در پایان تیم ملی والیبال کشورمان با اقتدار کامل و در ۳ ست متوالی روس ها را از پیش رو برداشت و ۱۸ امتیازی شد. این نتیجه اگرچه نتوانست باعث صعود شاگردان کواچ به دور نهایی شود اما روسیه را در آستانه سقوط به سطح دو قرار داد و این تیم باید حالا منتظر نتیجه دیدار تیم های استرالیا و صربستان باقی ماند. ملی پوشان کشورمان اگرچه از صعود در گروهی که قهرمانان ۳ گانه جهان را در خود جای داده بازماندند اما به جهت عملکرد خوب خود در این مسابقات بار دیگر مورد حمایت مردم علاقمندان و پرشور ایران قرار گرفتند.

 

* جدول رده بندی این گروه هم اکنون به شرح زیر است:

رتبه تیم امتیاز بازی جزئیات نتایج ست ها امتیاز ها
برده باخته ۳-۰ ۳-۱ ۳-۲ ۲-۳ ۱-۳ ۰-۳ برده باخته میانگین برده باخته میانگین
۱ usaآمریکا ۲۴ ۸ ۳ ۲ ۵ ۱ ۱ ۰ ۲ ۲۶ ۱۶ ۱٫۶۲۵ ۹۷۴ ۹۰۳ ۱٫۰۷۸
۲ polandلهستان ۲۲ ۸ ۳ ۱ ۳ ۴ ۲ ۱ ۰ ۲۹ ۲۰ ۱٫۴۵۰ ۱۰۹۰ ۱۰۴۱ ۱٫۰۴۷
۳ Iranایران ۱۸ ۶ ۵ ۴ ۱ ۱ ۱ ۴ ۰ ۲۴ ۱۸ ۱٫۳۳۳ ۹۴۴ ۹۲۷ ۱٫۰۱۸
۴ Russian Federationروسیه ۲ ۰ ۱۱ ۰ ۰ ۰ ۲ ۴ ۵ ۸ ۳۳ ۰٫۲۴۲ ۸۵۲ ۹۸۹ ۰٫۸۶۱

تاریخ ارسال : ۱۳ام تیر ۱۳۹۴
بازدید : 1483 بازدید

نظرات کاربران

مطالب روز والیبال