آخرین خبرها و حاشیه های والیبال
ads
ads

المان از لیگ جهانی ۲۰۱۵ کناره گیری کرد

المان از لیگ جهانی ۲۰۱۵ کناره گیری کرد

خبر کناره گیری تیم ملی والیبال آلمان، از مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۵ به جهت همزمانی این رقابت ها با اولین دوره بازی های (المپیک) اروپایی واکنش های متفاوتی را درپی داشت.

به همین جهت سخنگوی فدراسیون والیبال آلمان در تازه ترین اظهارنظر خود دلیل اصلی این کناره گیری را تغییر در فرآیند انتخابی مسابقات المپیک اعلام کرد. هامل گفت: اصلی ترین دلیل انصراف ما از لیگ جهانی، تغییر در فرآیند انتخابی المپیک ۲۰۱۶ است، پس از تغییرات صورت گرفته در سیستم گزینشی المپیک و با توجه به اینکه هدف اصلی ما شرکت در المپیک ریو است، تصمیم گرفتیم به جهت اهمیت بیشتر رنگینگ اروپایی از رنگینگ جهانی در انتخابی تیم های اروپایی در المپیک ۲۰۱۶ برزیل ، قید مسابقات لیگ جهانی را زده و تمام تمرکز خود را بر بازی های اروپایی ۲۰۱۵ معطوف کنیم.

وی افزود: در ژانویه ۲۰۱۶ تورنمنت انتخابی قاره اروپا برگزار خواهد شد که در آن ۸ تیم برتر قاره اروپا برای این تورنمنت انتخاب می شوند و تیم قهرمان به المپیک ۲۰۱۶ صعود خواهد کرد و تیم های دوم و سوم این مسابقات نیز در تورنمنت انتخابی ژاپن شرکت خواهند می کنند، بنابراین با توجه به اینکه آلمان هم اکنون در جایگاه پنجم قاره اروپا قرار دارد، ارتقا جایگاه تیم در اروپا اهمیت بیشتری برای ما خواهد داشت.

سخنگوی فدراسیون والیبال آلمان ادامه داد: در بازی های اروپایی ۲۰۱۵ باکو ، ۹ تیم اول رنکینگ اروپا به همراه دو تیم دیگر که احتمالا از مسابقات کاپ اروپا انتخاب می شوند حضور خواهند داشت که تقارن زمانی با لیگ جهانی والیبال دارد، البته ما می توانستیم تیم دوم خود را به لیگ جهانی بفرسیتم اما به دلیل هزینه های زیاد لیگ جهانی از این اقدام منصرف شدیم.

گفتنی است؛ مسابقات قاره سبز از نظر امتیازدهی در رنگینگ تیم های اروپایی اهمیت بیشتری نسبت به مسابقات جهانی دارد. برای مثال کشور روسیه پس از قهرمانی در المپیک ۲۰۱۲ که مهمترین تورنمنت والیبال جهان محسوب می شود در رنگینگ اروپایی تنها ۵۰ امتیاز گرفت در صورتی که در رنگینگ جهانی برای روسیه ۱۰۰ امتیاز محاسبه شد و در مقابل روس ها پس از قهرمانی در اروپا در رنکینگ جهانی ۳۰ و در رنکینگ اروپایی ۱۰۰ امتیاز گرفتند.

تاریخ ارسال : ۱۰ام آذر ۱۳۹۳
بازدید : 1856 بازدید

نظرات کاربران
۱۳۹۳/۹/۲۷ - در ۴:۳۹ بعد از ظهر

سلام مسعود به امید پیشرفتت

مطالب روز والیبال