آخرین خبرها و حاشیه های والیبال
ads
ads

آشنایی با تیم والیبال زنیت کازان مقصد کاپیتان ایران

آشنایی با تیم والیبال زنیت کازان مقصد کاپیتان ایران

زنیت کازان

پس از سال ها انتظار بلاخره یک ستاره از نسل طلایی والیبال ایران با پیشنهادی از هر جهت ایده آل راهی یکی از تیم های بزرگ اروپایی شد. سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران و ارزشمند ترین بازیکن قاره کهن پس از درخشش های خیره کننده خود در رقابت های مختلف جهانی و آسیایی سرانجام مورد توجه باشگاه زنیت کازان قرار گرفت و  به عنوان اولین والیبالیست ایرانی حضورش در لیگ روسیه قطی شد.

 

تیم والیبال زنیت کازان به طور رسمی از سال ۲۰۰۰ میلادی تشکیل شد و در طول فعالیت ۱۴ ساله خود با کسب قهرمانی های متوالی در لیگ برتر روسیه و جام باشگاه های اروپا خیلی زود نام خود را مطرح کرد.

 

این تیم علاوه بر قهرمانی های متوالی در سوپر لیگ والیبال روسیه عنوان قهرمانی اروپا را نیز در کارنامه دارد و به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی جام باشگاه های اروپا در سال ۲۰۱۵ نیز به شمار می رود.

//

*مشخصات تیم والیبال زنیت کازان روسیه به شرح زیر است:

نام: زنیت کازان( Зенит-Казань)

کشور: روسیه

سال تاسیس:۲۰۰۰

گنجایش سالن: ۴۵۷۰

سرمربی: ولادیمر آلکنو

عناوین:

قهرمانی در سوپر لیگ والیبال روسیه در سال های ۲۰۰۷ – ۲۰۰۹ – ۲۰۱۰ – ۲۰۱۱ – ۲۰۱۲ – ۲۰۱۴

سومی در سوپر لیگ والیبال روسیه در سال های ۲۰۰۴ – ۲۰۰۵ – ۲۰۰۸ – ۲۰۱۳

قهرمانی جام حذفی (کاپ روسیه) در سال های ۲۰۰۴ – ۲۰۰۷ – ۲۰۰۹

قهرمانی در سوپر کاپ والیبال روسیه در سال های ۲۰۱۰ – ۲۰۱۱ – ۲۰۱۲

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: سال های ۲۰۰۸ – ۲۰۱۲ نایب قهرمانی ۲۰۱۱ و مقام سومی۲۰۱۳

 

شاکله اصلی این تیم را بازیکنان روسی تباری نظیر آندره آشیف، نیکلا آپالیکوف، الکسی اسپیردونوف و ماکسیم میخائیلوف و… تشکیل می دهند و از مت اندرسون آمریکایی و بنجامین تونیتوتی فرانسوی، ویلفردو لیون کوبایی، تئودور سالاپاروف بلغاری و حالا سعید معروف ایرانی می توان به عنوان سرشناس ترین بازیکنان خارجی این تیم نام برد.

 

گفتنی است، قرارداد کاپیتان تیم ملی والیبال ایران با این غول روسی نهایی شده و سعید معروف برای همراهی این تیم در جام قهرمانان اروپا و سوپر لیگ روسیه به زودی راهی این کشور می شود.

 

مبلغ قرارداد معروف حدود یک میلیون یورو معادل ۴ میلیارد تومان اعلام شده که در تاریخ والیبال کشورمان بی سابقه است. پیش از این سردار آزمون و علیرضا حقیقی دو فوتبالیست ملی پوش ایرانی سابقه حضور در لیگ روسیه را به نام خود ثبت کرده بودند اما سعید معروف نخستین لژیونر والیبال ایران در روسیه است.

تاریخ ارسال : ۷ام دی ۱۳۹۳
بازدید : 1596 بازدید

نظرات کاربران

مطالب روز والیبال